WarKaH kE sYuRgA

Sunday, March 4, 2012


Ku layangkan warkah ini
Dalam kesamaran,
Dengan sekeping hati
Yang butuh ketakwaan,
Membawa jiwa yang tandus keimanan
Bersama rindu yang tak berkesampaian..

Jiwa ini tersentuh
Acapkali Al Quran dialunkan,
Bait bait ku hayati penuh keasyikan,
Hijaz, bayati, rast dan nahwan
Berlagu dialun penuh kecintaan,
Menggarap rindu yang telah lama kudambakan…

Terpanggil aku untuk mendekati
Dalam gagap kugagahkan diri,
Ya Allah, tenangnya rasa dihati,
Ku tinggal sebentar kefanaan dunia ini…

Jika dulu aku beribadah kerana desakan,
Tapi hari ini,
Ibadahku, kurasa kemanisan,
Jika dulu aku hidup dalam keseronokan,
Tapi hari ini,
Aku lalui dalam penyesalan..
Jika dulu kurasakan ibadahku satu bebanan,
Tapi hari ini,
Jika ku tinggal, ku rasa satu kezaliman..

Sekali lagi kulayangkan warkah ini
Dalam setiap esakkan doaku
Moga diampun dosa silamku
Moga warkahku didengari mu
Moga aku mendapat tempat di syurgamu
Bersama kekasihmu dan hamba-hamba
Yang diredhoimu…

2 comments:

mama lynn said...

gembira adik sudi singgah ke blog akak... tenang bila berada di sini

Anonymous said...

~salam(TiNtA pEnAkU)
hehhehehe...ziarah tuh kan penghubung silaturrahim... Alhamdulillah ade yg sudi menghargai karya sumbang hamba hina ini...

Post a Comment