'Sweet'nya Allah

Wednesday, September 11, 2013


'Sweet'nya Allah

 Kadang2 kita terjaga dr tidur tgh2 malam sbb nak buang air besar, air kecil, lapar dsb sbnarnya Allah kejutkan kita bertahajud untuk kita meratap pdNya. Kita ja xprasan..sweet kan?

 Kadang2 tu pulak kita marah doa kita xdimakbulkan, malah Ujian yg slalu Allah bagi, kita cakap Allah menyusahkan kita padahal Allah nak didik kita istiqamah dan sabar..sweet kan?

 Kadang2 tu pulak kita usaha bagai nak rak nak dapat dekan la lulus cemerlang la, tapi at the end of the day result still sama, kita call parents mengadu padahal sepanjang sem kita xpnah tanya khabar parents kita..sweet kan, Allah peringatkan kita tu...

 Kadang2 juga kita terfikir knapa Allah xbagi kita kesenangan macam orang lain dapat, kdg2 terpaksa ikat perut, kdg2 kita jalan kaki ke kelas, kdg2 kena kejar anjing, tapi kita xprasan kdg2 dlm setiap kesusahan tu bibir kita terkumat kamit berzikir mengingat Allah, mgkin bila kita senang kita lupa untuk buat semua tu..sweet kan Allah, Dia jaga cinta kita..auwww

 Kadang2 kita cemburu dengan kebolehan orang lain sampai kita benci dengan diri sendiri, padahal Allah saje xnak tunjukkan potential kita tu, Allah nak kita cinta diri sendiri dan cari potential tu, malah Allah nak jaga hati kita dari penyakit hati seperti riak dan takabur. Allahhuakbar.. sweetnya Allah kita kan??

 Nampak tak, igt manusia ja boleh sweet2.. siapa kata cinta dengan Allah ni tak boleh nak manja manja, xboleh nak sweet2 bagai..kadang2 kita jauh lupakan Allah tapi Allah still berSweet2 dengan kita. Lagi kita berbaik sangka dengan ketetapan Allah, lagi sweet la Allah dgn kita..

0 comments:

Post a Comment