InDaH dI lUaR iNdAh Lg DaLaMnYa....

Friday, December 16, 2011


SERIUS..SAYA JEALOUS DENGAN AWAK!

Suatu hari aisyah sedang berbual-bual dengan shera dibawah rendang pohon yang redup…

Shera: mesti seronok kan dapat jadi awak?
... ... ...
Aisyah: kenapa pulak? (sambil membetulkan tudung labuhnya yang sedikit ditiup angin)

Shera: sebab awak adalah awak dan saya jealous dengan awak.

Aisyah: boleh saya tahu sebabnya?

Shera: sebab awak baik semacam...kalau solat awak khusyuk,solat sunat pulak selalu awak lazimi..baca Al-Quran awak fasih..siang awak Nampak gembira,bergelak ketawa,tapi malam saya selalu Nampak awak menangis di tikar sejadah..awak cantik,tapi awak sikit pun tak perasan awak cantik. Awak sangat humble. Muka awak tenang je..lembut,penuh dengan senyuman sampai orang tak puas tengok awak. Kalau nak buat ape2,mesti awak jaga niat..awak cuba faham semua orang dan baik dengan semua orang..mulut awak tak pernah lekang sebut nama ALLAH..semua awak bedal ‘subhanallah,Alhamdulillah,masyaALLAH,insyaALLAH’…semualah..sunnah rasulullah semua awak buat,satu pun takde yang awak tinggal..saya jelous sebab mesti ALLAH sayang awak..mesti rasulullah rindu awak..(berwajah sedih)

Aisyah: ooo..macam tu..kalau macam tu,sayalah orang yang akan lebih jealous dengan awak..

Shera: kenapa??( wajah itu terus berubah penuh tanda Tanya)

Aisyah: sebab awak ada cita-cita nak jadi baik macam saya. Bila ALLAH bagi awak hidayah dan awak betul2 grab, awaklah orang yang paling beruntung saat itu. Masa tu, ALLAH ingat awak. Kalau awak baca Al-Quran gagap2, ALLAH gandakan pahala dengan usaha awak tu lebih. Awak lagi cantik dan humble dari saya sebab awak rasa saya cantik dan tak rasa diri awak lagi cantik. Awak selalu jaga niat jugak, niat awak nak buat baik dan menuju kearah kebaikan. Awak juga selalu faham orang lain sebagaimana awak sedang fahami saya sekarang. Kalau mulut saya selalu sebut nama ALLAH,tapi hati awak mesti selalu tersentak dengan nama ALLAH. Saya tahu sebab awak selalu perhati bila saya sebut nama ALLAH..saya lagi JELOUS dari awak..sebab ALLAH lebih ingat dan sayangkan awak lebih dari saya.rasulullah mengalukan awak untuk mengingati baginda. Betul2 SAYA JEALOUS DENGAN AWAK…

Kata2 prof tariq ramadhan ““I don’t care what u are doing, but I respect who u are.u know why?because maybe who u are tomorrow will be better than who I am today..

4 comments:

Anonymous said...

ske sgt2 story ni...sgguh mnginsafi diri dn trasa nk jd sprti mreka..=)

Syapit Wiens said...

oum.....nih sy kongsi status fb kwn jek.....

.: mama lynn :. said...

menitik air mata ni baca.. terima kasih dik utk perkongsian

Syafiq Wahab said...

ilmu wajar dikongsikan....x kira lah dlm bentuk peginsafan atau ape2 skly pon....

Post a Comment